HTML

különbéke

Úton lenni a boldogság, megérkezni a halál. (Jack Kerouac) Csak az nem mindegy, hogy két megálló között utazol egy kicsit, vagy két utazás között megállsz... (kb)

Friss topikok

  • Pannia: Boldi szülinapot! Olvastam végig, de csak most vettem rá magam, hogy írjak is. Tudod, nem vagyok ... (2011.04.12. 01:12) menedék
  • cs2: Ha hiszed, ha nem, olvasom és kitör rajtam a sárga irigység... cs (2011.03.16. 20:44) menyország turiszt
  • jakabkriszta: Oh, dehogynem olcsó! kb.22Ft-nak megfelelő, 5000.-Rúpiát keresnek/nap! (ez most felszorozva az inf... (2011.03.06. 04:55) múzeum?
  • különbéke: A hiba nem is a te, és nem is a vendéglátónk készülékében volt. Én voltam annyira "beurulva", hogy... (2011.03.05. 11:53) bünti?
  • jakabkriszta: jaj de hozzászoktam a fészbukos lájkolásokhoz... kerestem a gombot! tetszik. remek meglátás és hoz... (2011.03.05. 07:09) fókatánc

Linkblog

bünti?

2011.03.04. 18:41 különbéke

Volt már olyan, hogy nem azért kaptatok szobafogságot, mert rosszak voltatok, hanem azért voltatok rosszak, mert tudtátok, hogy másnap mindenképp jön a "bünti"?

Ez történt velünk.

Urut ittunk sörrel. Sokat. Az uru a helyi kókuszbor (valójában lazára főzött pálinka). A sör a Bintang, ami ügyesen másolja a heineken imidzsét és kevésbé ügyesen az ízét.

Indonézia egyetlen hindu többségű része Bali, ami sokmindenben megmutatkozik (ezekről talán később), például az ünnepekben. Nekünk így március elején az ogoh-ogoh, és a Nyepi jutott. Kicsit olyan, mintha a busójárást kereszteznénk a farsanggal és a nagyböjttel. Ma volt az ogoh-ogoh, azaz  a farsang. Óriási bábukkal táncoltunk az utcán, ittunk ettünk, mulattunk. Utóbbit a szállásunk "pincérével" és barátaival. Holnap meg szépen elhalkulunk. Hattól hatig. Nem csak mi, hanem az egész sziget. És ezt a Hindu és állami rendőrség közösen felügyeli. Ember nem léphet az utcára, még ha turista , akkor sem. Mert a nyopi a belső hangokról a megállásról, az építő csendről szól. Ha akarom egy napi fogság, ha akarom egy egész nap szabadság, amit csak magamra "költhetek". Addig is alszom rá egyet. Holnap meg az összes balinézzel együtt hallgatom a csend hangjait, hátha súgnak valamit. Jövőről, múltról, rólatok,róluk, rólam... "Slamat Malam!" Szép napot!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonbeke.blog.hu/api/trackback/id/tr702710665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jakabkriszta 2011.03.05. 07:00:22

Jó sokat ihatott már az illető aki "uru"-nak ejtette ki az Arak balinéz pálinkát. Nem vagyok biztos benne, hogy az kókuszból készül...sok mindent mondtak már, ezt konkrétan még nem hallottam. És, hogy megnyugtassak ezt nem csak lazára csinálják, maximum az illető csak azt adta nektek. csak úgy mint a mi pálinkánk, ez is különbőző erősségűben létezik, láttam már olyat amit meggyújtottak. Az a legtisztább és legerősebbek egyike. ;)
Van még nekik, szintén bali spec. a "Brem"...
Másrészről meg a felét se kell elhinni annak amit mondanak.... ;) :)
Bocsi, hogy kijavitlak mégeggyel: " Nyepi" (balinéz újév. És mindent úgy ejtenek ki ahogy irnak. mint mi.) de legalább tudod akkor most. ;)

További remek napokat és időtöltést Balin! :) Lélekben ott vagyok.

jakabkriszta 2011.03.05. 07:18:54

@jakabkriszta: válaszolok magamnak erre...mert belegondoltam újra, és lehet, hogy van nekik uru nevű kokuszboruk attól még, hogy én nem tudok róla... Nem vagyok nagy ivós, s az a másik kettő a hirességük...

különbéke 2011.03.05. 11:53:36

A hiba nem is a te, és nem is a vendéglátónk készülékében volt. Én voltam annyira "beurulva", hogy rosszul írtam. Köszönöm a helyesbítést. Az uru marad örök mementóként, a Nyepit javítom. :) Ja, amúgy ez sem volt annyira híg, amíg össze nem keveredett a sörrel. Ez a Bitang koktél...
süti beállítások módosítása